.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حریم شخصی یا سد معبر؟
آمیختگی طبیعت سبز و آبی جلوه ای کم نظیر را به این خاک داده است .هر چه از شمال شهر ، گستره ی آبی یا از سمت جنوب شهر ، پهنه ی سبز به سمت مرکز شهر نزدیک می شویم یک دگرگونی عجیبی را از زیبایی به سمت بی نظمی و غوغای بی سامان زندگی انسانی شاهدیم ...

شهرستان ساری به حق یکی از زیباترین مناطق این گربه نشسته بر قاره کهن می باشد . آمیختگی طبیعت سبز و آبی جلوه ای کم نظیر را به این خاک داده است .
هر چه از شمال شهر ، گستره ی آبی یا از سمت جنوب شهر ، پهنه ی سبز به سمت مرکز شهر نزدیک می شویم یک دگرگونی عجیبی را از زیبایی به سمت بی نظمی و غوغای بی سامان زندگی انسانی شاهدیم .
ترافیک و سنگینی حمل و نقل درون شهر نه تنها توان جسمی و روحی را از انسان می رباید بلکه همواره سوالی را مانند پتکی بر ذهن می کوبد که چه بر سر بیماری خواهد آمد که درون آمبولانسی ... ؟یا خانه ای که در حریقی می سوزد و ....؟ عدم اتمام کمربندی ، عدم گسترش خیابان های مرکزی ، عدم تمرکز بازار های محلی یا سنتی یا تره بار یا بسیاری از پروژه ها و طرح های نیمه کاره یا شروع نشده که همه ی مسئولین محترم بهتر می دانند و لابد برای آن دلایل فراوانی هم دارند را به کناری می گذاریم .
پدیده ای که مدتهاست در شهر گسترش پیدا کرده و متاسفانه روز به روز بیشتر می شود عدم رعایت حریم عمومی در خیابان ها از سوی برخی از کسبه شهر می باشد . کافیست در سطح شهر و علی الخصوص در خیابان های مرکزی شهر که بار ترافیکی نیز در آن مناطق اتفاقا بیشتر می باشد نگاه کنیم.
انواع تابلو های تبلیغاتی ، کیسه های پر شده از سبوس ، جعبه های نوشابه ، صندلی های شکسته ، لاستیک های مستهلک و .... را می توان دید که فضایی از خیابان سطح شهر را به تملک اختصاصی برخی از مغازه ها در آورده است .
همچنان که روز به روز این وسایل نازیبا پیشرفت کرده و چند متری به جلو می آیند بیم آن می رود که به زودی پهنای بسیاری از خیابان ها به نصف تقلیل یابد . سکوت ماموران دست اندر کار اعم از شهرداری یا راهنمایی و رانندگی و یا هر ارگان یا سازمان ذیربط در این خصوص به اندازه ای است که این عزیزان اشغال این معابر عمومی را نه تنها حق خود بلکه برخی جزء ملک لایملک خود می دانند . و متاسفانه بعضا تعارضاتی را نیز با سایر شهروندانی که می خواهند از حق قانونی خود استفاده نمایند رقم می زنند. در تعریف سد معبر گفته می شود به هر مانع ، حادثه ، راهبندان ، كالا و ابزار و آلاتي كه در مسيرهاي آمد و شد وسائط نقليه ، و در پياده روهاي مخصوص عابران پياده ايجاد مشكل و مانع كند .
بنابر این مامورین زحمتکش راهنمایی و رانندگی توجه دارند از آنجایی که ایجاد اینچنین موانعی در طول خیابان ها مستقیما با عبور و مرور یا پارک وسایل نقلیه در ارتباط است، به حوزه کاری این عزیزان نیز مربوط خواهد شد . و عزیزان شهرداری نیز عنایت خواهند داشت که تجاوز به حریم عمومی توسط برخی از کاسبان عزیز نیز مصداق بارز سد معبر می باشد .
همانطور که از حقوق این کاسبان محترم به دلایل موجه در مقابل دست فروشانی که در پیاده رو ها سد معبر می کنند دفاع می کنند ، حقوق عامه مردم نیز باید محترم شمرده شود . کاسبان عزیز و متدین که به حق از اقشار مومن جامعه همواره باعث قوام شعائر مذهبی بوده اند نیز مسلما تذکرات لازم را به همکارانی که احیانا از روی عدم آگاهی دست به اشغال حق عمومی یا حق الناس می زنند ، می دهند .
اگر در راستای این سد معبر حقی از کسی ضایع شود و مومنی به مضیقه افتد یا ضرری به او وارد شود . این حق بر گردن چه کسی خواهد بود؟ امید است که کلیه مسئولین ذیربط و اصحاب رسانه در خصوص معضل فوق اقدام جدی و اساسی بنمایند و در راستای برگرداندن این حق به عموم مردم اقدام نمایند .

سيد مهرداد ضيابري


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.